HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 7 januari 2012

Äntligen SNÖ!

Idag vaknade jag som världens lyckligaste invirrad i Kung Vinters långa skägg. Jag hade römt en fantastisk dröm om att jag simmade i ett väldigt marshmallow-hav i fullmånesken. Och när jag slog upp ögonen till en vit värld kunde jag bara le och le och le. Jag kände hur jag blev varm i hela kroppen och hur mina kinder  blossade.,.....
Eller vad, att det är detta vi har väntat på!
Snöööööööööööööööööööööööööö!!!

Jag har varit ute hela dagen och lekt i snön, gjort tusentals fotspår och skickat iväg 100-tals snöänglar. Jag har halkat och fallit på baken och älskat det varje gång!
Jag har rotat på vinden efter skidpjäxor och i källaren efter skidor och stavar och skidat flata. Ordkonstrollet kom plumsande i snön för att hälsa på och ta mig med på en kälkfärd i Trollsvansbacken.
Vi packade med varm saft och ostsmörgåsar.
Snön glimrade, våra ögon gnistrade och våra skratt skallrade genom skogen.