HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 14 januari 2012

Vet du vad jag har lovat mig själv? Jo, att sluta oroa mig i onödan.
En god och klok man sa en gång när vi stod och väntade på bussen att det lönar sig inte att oroa sig i förtid för då kan det hända att man får oroa sig två gånger. Det ligger någonting i det där....
Dessutom stjäl olika spekulationer, värsta scenarion, vilda gissningar, negationer och yra tankar mycket av vår energi och för oss bort från fokus på nuet.
Och det är ändå här och nu, i denna stund, och nu, och nu och nu i händelsernas centrum som vi lever i som spelar någon roll. Det som har varit har lett oss till denna stund men har varit och farit. Det som finns framför oss kan vi inte veta. Varför då ödsla tid på att oroa sig för t.ex. framtiden?
Därför skrattar jag och äter ostsmörgåsar(som jag älskar), jag hittar på nya ord och smakar på dem. Jag försöker göra mig själv och andr glada. Om jag lyckas kan det inte bli bättre.