HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 14 januari 2012

Idag har jag haft en härlig skrivdag. Jag har inte släppt pennan på hela dagen faktiskt. Det hela började med att jag vaknade av att någon viskade mitt namn. -Håppan! viskade rösten, var är du! Jag blev ju nyfiken....vem var det? Vid spegeln fick jag mitt svar. Där tittade en figur med två stora ögon, rufsigt svart hår och spetsiga öron på mig. Munnen var mycket liten, läpparna nästan obetydliga och hyn glänste mycket blek i det svaga ljuset. -Vad bra att du äntligen kom! sade hon, Milas håller på att tappa greppet. Jag är så orolig för alla barnen....kan du hjälpa oss?...
Och så var figuren  borta.
Jag förstod genast att flickan i spegeln varit en budbärare och jag skulle så ha velat fråga henne minst tusen frågor.....men det hjälpte inte. Därför började jag skriva. För att få svar. För att gräva fram alla detajer, för att få lära känna henne mera, veta varifrån hon kom, för att försöka förstå, för att få reda på vad hon ville just mig, ja allt!
Det är faschinerande hur mycket man egentligen vet om totala främlingar när man börjar focusera på dem. Rent otroligt. Jag har bl.a. via min research och genom mitt skrivande idag luskat ut att flickan i spegel heter Trinid. Hon kommer från landet Anmarda och är budbärare för Härskarbaronen Hirrm......

Jag rekommenderar varmt att du också nångång testar på att skriva och göra research om en karaktär du skulle vilja lära känna bättre. Jag skall också fortsätta.....