HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 24 januari 2012

Har du någonsin blivit lycklig över ett par skor?
Igårhittade jag ett par alldeles bedårande röda skor i en 1 euros låda på ett loppis. De var alldeles slitna och riktigt skrek om sig av allt de sett och hört och upplevt. Det var pang på rödbetan direkt! I kassan sa ännu tanten med glasögon, grön kofta och illrött läpstift (som färgat av sig på framtänderna) att jag skulle få skorna för 10 cent.
-Bara jag blir av med dem så är jag glad, sa hon och log litet på fel ställe liksom....
Men jag tänkte inte mera på det då för jag hade precis fått ett par drömskor nästan gratis!

Jag var så lycklig för nu hade jag ju hittat halva klädseln till fantasifesten. Men när jag skulle börja sova den natten fick jag nog en livslevande överaskning för skorna började gå av sig själv. De trippade runt i min lilla lya och snokade!
-VA!? tänkte jag tyst men rörde inte en fena. Då stannade plötsligt stegen och jag vågade knappt andas när jag hörde hur ytterdörren öppnades och hur de röda skorna gick ut och stängde dörren efter sig. I ett vips var jag framme vid fönstret och kikade försiktigt ut.... Ingenting....
Jag måste ut och det illa kvickt. Jag kastade på mig en rock och hoppade in i mina stövlar öppnade dörren och slank ut i natten.....