HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 5 januari 2012

Stövlar och Stövlar

Oj, Guld i stöveln!!
Ni vet inte vems stövel jag råkade stiga på idag!!!!????
Jag fattade inte heller vems det var förrän låååångt senare, och då blev jag nog litet snopen....
Nämen Sebastian! HUR kunde du gissa?!!
Ja-a! Mästerkatten i Stövlar!!!
Och det mest pinsamma var ju att jag gick i sömnen och drömde om att jag var fakiren Sticka Nålas. Jag skulle just gå över mycket skjutvass isglass när jag snubblade på någonting och jag fattade ingenting när någon ropade - Kungen kommer!!!
Jag vaknade med ett ryck och tyckte det var urkonstigt att jag befann mig  vid slottsporten och där kom prinsessan och tittade på mig med stora ögon och sade:
-Baron de Sades, är det verkligen ni?!
Jag bara stod där och blinkade och fattade ingenting, men så fick jag en så hård knuff bakifrån att jag nästan ramlade över prinsessan  och in i slottet.

Det var först när jag efter en sju rätters middag tackade för mig som mästerkatten dök upp.
Jag stod som en dum åsna och bara gapade innan några skruvar så småningom började röra på sig inne i skallen...
jag hade hamnat mitt i sagan om Mästerkatten i stövlar!
Oj, oj.....jag Håppan...oj,oj...
I nästa stund tittade Ordkonsttrollet upp från en glugg i marken och frågade:
-Behöver du hjälp?
Och ni kan kanske gissa hur glad jag blev att få se Ordkonsttrollet!
Jag hoppade hastigt och lustigt in i gropen med Ordkonsttrollet. Jag ville absolut inte träffa några hemska monstret.....
Ordkonsttrollet hade gjort pannkakstårta med sylt och grädde.
Ordkonsttrollet kan minsann konsten att få en att känna sig som hemma.