HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 25 januari 2012

Suckars suck....

Mina röda skor är försvunna. Puts väck gick de bara upp i rök....
Jag förstår ingenting. De helt enkelt gick ut ur mitt liv, bokstavligen. Jag är rädd för attr de aldrig kommer tillbaka.
Jag sprang ju ut efter dem, mitt i natten.  Men sen kom Vinterkylan med sin sång och jag blev så betagen att jag glömde mina röda skor och sedan var allting för sent.....

Men någonting gott kom det ur denna förlust också. Jag hittade nämligen en stor prickig rosett! Den väntade på mig fastknuten i en lyktstolpe. Och jag har bestämt att den, skall jag ha på mig på fantasifesten!

ps. jag tror nog att de Röda skorna kommer tillbaka.......... jag ska berätta en hemlighet för er....visste ni at om man tror och hoppas på något verkligen innerligt och från djupet av sitt hjärta kommer den önskan helt säkeret att uppfylla sig, förr eller senare. Att tro på någonting är en otrolig drivkraft. (ett tips bara)