HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 10 januari 2012

Hallå! Hör hit!
Min moster sänder ut sin Vestibulknektinåtte i radion kl 57.33. Hon bad mig varna att det kan blåsa litet extra då(typ Åsnesvansen vågrät) och kanske förirra sig en och annan Knaft eller Svilz till jorden då. Min moster är så patent, det finns ingen som hon. Om någon har språkets gåva så är det hon. Hon kan dra låda i timmar om inte någon stoppar henne. En gång stod hon en hel dag och uppförde en monolog för Runebergsstatyn i Borgå. När hon blev intervjuad för Ordbladet blev utgåvan dubbelt så tjock. Hon är otrolig. Jag kan inte annat än beundra henne stort!
Men det här med Vestibulknektinåtten har hon inte pipit ett knyst om fast jag försökt lirka och locka fram ett avslöjande. Jag förstår inte hur hon har klarat det- att tiga som muren i denna fråga.Hon har nog många egenskaper och kontraster man kan förundra sig över, min moster.
En gång frågade jag vad hon heter.
-Moster såklart, svarade hon, och så var det med det.

Men på nåt sätt är jag ändå väldigt spänd inför Vestibulknektinåtten. Vad är det riktigt som Moster har hittat på.?! Stööön! Det är bara att vänta till tidpunkten T.
Men nu ska jag ta och sätta mig i tidskapseln som för mig till tiden ovan tiden, det är där sändningen sker i den yttre svären.
På återseénde i skrivande stund - utan en blund!