HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 12 januari 2012

Pang i Serviettes papiljotter

Nu har jag luskat ut vad Vestbulknektinåtten är för något, men SHYYSSS!!.....inte ett pip. Jag kan säga att jag är mycket stolt över mig själv när jag kan säga att moster inte avslöjade mig fast jag avslöjade henne. Egentligen så tror jag att hon inte förstod att det kunde vara möjligt för henne att se mig där. Och jag som stod alldeles prick och mitt framför henne i ett skede.....
Det är någon slags hemlig förening som samlas i smyg i yttre svären för att berätta hemligheter de spionerat fram. Så min moster är någon slags AGENT! Wow!
Vestibulknektinåtten är den årliga bekännelsedagen då vissa hemligheter som inte mår bra av att vara hemliga äntligen får tala och pusta ut och komma till allas vetskap.
Min moster är deras programvärd i  programmet Förrådd i Radion.
Hon var så cool-. Ni sku ha sett henne i glitterskor och spegelsolglasögon. Hon var helt enkelt suverän!
Jag faschinerades så av min moster att jag helt glömde bort att lyssna.
Plötsligt knackade tidskapseln mig på axeln och sade att hemfärden startar.
Det sista ljud jag hörde ur den knastrande radiomikrofonen var hur min mosters röst ekade:
-...den fasansfulla hemligheten bakom baronessan Serviettes tårar, misslyckade frisyrer och raka hårtester är att hennes papiljotter konfiskerades p.g.a.att de lösgör hennes skruvar och fiskar hennes tankar...