HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 4 november 2011

Ho,hoo.....nån där?....
Jag har irrat bort mig i dimman. Jag vet inte alls var jag är. Det är litet kusligt...
Jag ser knappt handen framför mig...
WOOPPS!!!
Oj då, förlåt så mycket. Jag såg dig inte....
...vem är du?
Jag är Dimmdimm, dimmans och Dimmdrottningens väktare.
Men....jasså..och Dimmdrottningen....var är hon?
Men känner du inte hennes andedräkt alldeles inpå....
Hrmm....jodå, det gör jag väl...men tänker Dimdrottningen stanna länge här ännu?
Det beror på, om Kung Sol kommer ihåg att väcka henne.


Dimmdimm var en konstig prick. Fast jag inte såg Dimmdimm så kunde jag tala med honom, han berättade om alla konstiga möten han varit med om och personer han träffat på i dimman.  Jag undrade hur han såg ut. men täcktes inte fråga..
Kanske du nångång har råkat på Dimmdimm och vet hur han ser ut? Kunde du snälla rita Dimmdimm och skicka bilden åt mig. Du kan skicka bilden till följande adress
Sydkustens landskapsförbund
"HÅPPAN"
Georgsgatan 29 A 3
00100 Helsingfors

Det tog sin tid innan Kung Sol äntligen kom och väckte Dimmdrottningen så att hon svepte iväg med sitt långa släp. Men då var nog förvåningen stor. Gissa var jag var?!
Jo i Lappland!
Jag stod uppe på ett fjäll och  fick skåda en bedårande soluppgång!

Inga kommentarer: