HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 16 november 2011

Stjärnhimlen

Kan du tänka dig något så oändligt vackert som stjärnhimlen? Ikväll ser man stjärnorna extra klart och tydligt. Jag tror att jag skall åka på besök till Vattenormen. Det är så roligt att sitta på hans rygg och titta på stjänkavalkaden. Vattenormen bor i landet Nalav i en annan galax. Men Vattenormen är så nyfiken, han kan inte hålla sig borta från Vintergatan. Han älskar att slingra sig mellan våra planeter och kika ner på oss människor på jorden. Ibland leker han kurragömma med oss och gömmer sig bakom solen. En gång tog Vattenormen med mig till landet Nalav. Vi landade i en jätte stor vattenpöl som bildats i en krater. Vattenormen dök ner i pölen och jag följde med av bara farten. Vi dök djupare och djupare in i en grotta med lysande väggar av nån slag småfisk tätt, tätt ihopsittande. Vi dök genom ett valv, in i en sal med lilarött skimmer. Där lämnade Vattenormen mig vid en liten vagga. Jag kikade in i vaggan och där sov det mest söta barn jag någonsin sett. Vattenormen nickade och viskade knappt hörbart...- Det här är fröet...

Jag hann aldrig fråga vad han menade...för i nästa sekund hade jag slungats ut i rymden i en jätte stor luftbubbla.....

Inga kommentarer: