HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 10 november 2011

Örter och pannkaka!

Fick idag ett konstigt meddelande ur min skofax. Så här stod det:

" Miltroktaj  mistrofa  hjek klim
omstruf omstruf KJIDD JOM PLAZ!!!
Mitom,  dri krivtjag."

När jag tvättade brevet i min översättningstvättmaskin stod följande meddelande att läsa :

" I morgon är det en stor dag
den fantasiska HEMLIGHETEN AVSLÖJAS!!!
Missa inte chansen att vara med då historia skivs."

Jag undrar just vad meddelandet betyder....? Vad är det för en stor dag i just morgon?
..... och vad för historia är det som ska skrivas??Jag är idel frågetecken....

Inga kommentarer: