HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 15 november 2011

Isknaster

Idag knastrade det under min ena sko, kristallknaster, iskristallknaster. Det är kallt och jag har fått flunssan. Jag har legat i sängen i ett par dar nu med min randiga halsduk lindad som en turban runt min ömma hals. Men idag var jag tvungen att gå till källaren efter mera svartvinbärssaft, -äkta svartvinbärssaft- gjord av min farmor. När jag tog mitt första steg ut på gården knastrade det till under min skosula.
Ljudet av isknaster gav mig genast bilder av skidutfärder och mellanmål i spåret med varm saft och honungskex.....
Vad tänker du på när du hör isknaster?

Inga kommentarer: