HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 4 november 2011

ORÄTTVISOR

Har du någongång tappat bort dig i orättvisans korridor? Det är nästan som att hamna mitt i en hemsk film. Korridoren sträcker sig oändlig framför dig, det är mörkt och luften är tjock och svår att andas. Du känner dig ensam och oförstådd och övergiven.
Om man har blivit orättvist behandlad skall man inte ge upp. Nej, aldrig. För i orättvisans korridor finns det smockfullt med lönnfack fullproppade med "Kämpar-lemonad". Där finns lönn-ut och -ingångar med koden  "Rättvisan segrar".Dessa lönndörrar vill hjälpa dig och tillsammans med dig besegra orättvisan.
Det finns alltid människor här i världen som inte förstår dig, kanske inte ens vill förstå dig och därför kan behandla dig dåligt. Det är oansvarigt och själviskt och absolut förkastligt.
Men om du av någon anledning råkar ut för orättvisor och kanske t.o.m. påverkas av dem och känner dig knäckt skall du komma ihåg de människor som vill dig väl och som stöder dig, människor som uppskattar dig och ser dina möjligheter,som ser din styrka i stället för dina svaghet. Människor som tror på dig och som får dig att må bra. Du är inte ensam. Då har du hittat hem.
Jag blir sur som en citron när jag stöter på orättvisor.
Men jag tror bergsäkert att rättvisan segrar.Då blir jag glad igen och full av kämpeanda!

Inga kommentarer: