HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 19 mars 2012

En överraskande upptäckt!

-ORDKONSTTROLLET!! utbrister jag när jag ser vem Någon är.
- Men....vad gör DU här?!

-Ja...ja...sku bara......svarar Ordkonsttrollet och tittar in i en stor jutesäck som står på golvet.
-Men vad bra att du är här! avbryter jag, nu kan du ju hjälpa mig att hitta tjuven!
- Tjuven..? svarar Ordkonsttrollet försiktigt.
- Ja. En elak tjuv har stulit sagognistan av Rösten i Höghuset. Nu kan inte sagoelden brinna och inga nya sagor kan berättas. Dessutom har rösten blivit stum. Stum av förskräckelse!
- Ööööö....börjar Ordkonststrollet.
-Vill du hjälpa mig? Snälla Ordkonsttrollet! piper jag  otåligt.
-Öööö....jag tror..att
-Men vad är det du funderar på?! Du älskar ju sagor Ordkonsttrollet!....
............(ibland berättar tystnaden mera än tusen ord)..............
-Menar du att du.....,
-Ja Håppan....jag stal sagognistan och alla sagorna ........eller jag samlade in dem i de här glaskristallerna, säger Ordkonsttrollet och visar innehållet i jutesäcken. Jag är väldigt ledsen. Men jag gjorde det för att de inte skall försvinna som rök i luften. För att jag ville spara dem så att de inte skall glömmas bort.
- Men sagognistan kan du väl inte ta. Den rår ingen om. Då föds inga nya sagor. Du måste lämna den tillbaka.
Men fortsätt att samla på sagorna som rösten berättar. Du kan ju öppna ett sagobibliotek!

Inga kommentarer: