HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 16 mars 2012

Mystiskt i skorstenen

ÅÅÅÅ!!!!
Höghusuppdraget blev som ett drömuppdrag. För vet ni vad?! Nu är jag en hemlig agent. Scccchhh! Säg inte till någon.
Jag måste hela tiden titta till höger och vänster, bakfram och uppochner för att försäkra mig om att kusten är klar. Sitter nämligen i källaren för tillfället och spanar efter misstänkta.

Men till början av det hela.
Som jag skrev tidigare så hörs det konstiga ljud ur skorstenen på Höghuset. Jag klättrade upp på taket för att syna saken närmare och för att lyssna. Och vet ni vad, det hörs sagor ur skorstenen... Underbara, spännande, farliga och roliga sagor.......
Jag vet inte hur länge jag satt däruppe på taket och lyssnade alldeles trollbunden när det plötsligt blev alldeles tyst....ingen mer saga....konstigt...
Jag ställde mig upp och kikade in i skorstenen. Ropade försiktigt -Håååj!, men fick inget svar.
Då föll mina ögon på något som glänste till i mörkret därinne.....

                       Detta var vad jag såg......en......en FLASKPOST!!!!!

Inga kommentarer: