HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 28 mars 2012

Spegeltankar?

Jag smyger så tyst jag kan. Andas i små lätta andetag, för idag fick jag se skymten av Piona Spiona. Hon är litet farlig för man kan aldrig riktigt veta vad hon har i kikaren. Jag försöker vara så osynlig som möjligt. Att hamna i Piona Spionas kikare kan vara en ganska klautrofobiskt upplevelse. Det hände nämligen en gång att hon fick syn på mig innan jag hann gå under jorden.
Viiiips! var jag insugen. Det är som att vara inne i ett labyrint-spegelhus. Mycket kusligt. För vart man än vänder sig ser man sig själv i hundratals dubbletter som irrar omkring i panik.....

Piona Spiona har dille på samlade tankar. Hon drömmer om att skriva en bok om Tankarnas memoarer. Hon tror att man kan samla alla världens tankar genom att spegla dem. Jag vet inte riktigt om jag håller med henne? Vad tänker du om saken?

Inga kommentarer: