HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 16 mars 2012

Mellanrapport! KLIRR I KASSAN!

Idag när jag var på språng,
råkade jag gå förbi en postlåda som ropade mitt namn.
-Håppan! ropade den och fick hicka. Det lät för lustigt. Tänk dig en hickning som ekar inne i en plåtlåda....
I följande sekund började postlådan spotta ut brev!  VA?! tänkte jag......När den hickat färdigt  plockade jag upp breven. Och vet ni vad! Alla breven var adresserade till MIG! Håpp vad glad jag blev.


Det var Viggo, Ellen, Lotta och Annika som skickat post till mig. TACK mina underbara ordkonstkrumelurfilurer !
TJOHOO! Glad som Soppan, Loppan och Floppan, jag Håppan är.  ;D

3 kommentarer:

Viggo sa...

schvopp blipp blopp

H:Viggo

Emilia sa...

Hej! Jag ska kasnke börja här i ordverkstaden! Jag heter Emilia och är 11 år.

Ellen sa...

Hejssan håppan :D

Var bor du?
Vad heter du i efternamn?
De var rolit att du tyckte om våra brev!

H.Ellen