HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 4 mars 2012

Sol i Skrivspåret

Idag var solen och uteliv oemotståndligt. Så fort jag vaknade längtade jag ut.
Så ut fick det bli!
Jag packade min ryggsäck med litet smått och gott och några småsaker jag kunde tänkas behöva. Bl.a. en handbok om att irra lagom men inte tappa bort sig. Det lät som en bra handbok att ha till hands.
Sedan grävde jag fram mina skrivpjäxor och hoppade i mina skidor och ut i solen!
Det var härligt! Jag skidade på fält, i skogen, uppför kullar och nerför kullar. Runt fram och tillbaka och hit och dit. I något skede irrade jag mig in i parken i centrum men jag hittade en länk via isen till en ö.
Sedan plötsligt var det punkt. En ringlande saga genom skog och mark och is och stad. Jag undrar just vad sagan handlar om? Det är det som är den stora tjusningen.
Ordkonsttrollet har lovat att följa mina spår och tyda ut sagan, men hon har inte kommit än. Och jag håller på och baka rulltårta som jag kan bjuda på =)
En rolig upptäckt, när jag råkade på min spegelbild.
 Jag har fått fräknar!                                                                                                                                                      

Inga kommentarer: