HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 14 mars 2012

Höghuset.....

Godmorgon i gröten!
Idag skall jag ut på språng och undersöka ett höghus och dess invånare. Där bor en massa konstiga och spännande typer. t.ex. Pianoflickan, Hundmannen, Skägget, fru Gräddtårta, Tandlösa, m.m...
Jag tänker gömma mig i hissen eller i en vrå i trappuppgången och spionera på dem. Kanske kika in genom ett nyckelhål eller genom ett fönster? Det skall bli spännande. Det går nämligen rykten om att huset är ett spökhus. Men jag vet inte om det är hela sanningen för andra säger igen att huset är som en moder för sina invånare och att den som en gång flyttat in aldrig mera vill eller får flytta ut!?
Och det som också måste undersökas är att det ur skorstenen hörs konstiga ljud och läten....
Ja! Men nu ska jag iväg på min sparkstötting.
Tjing och spring!

Inga kommentarer: