HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 9 mars 2012

VÅRTECKEN HAALOJ!!!

Jag har varit på jakt efter vårtecken de senaste dagarna. Här kommer en lista på vad jag hittade:

1) En gumma dansade shottis med sin spegelbild i hissen
2) I parken kunde jag sätta mig på en parkbänk och inte i en snödriva.
3) Kärlek, kärlek, kärlek! I rulltrappan, på tåget, i skidspåret, i gathörnet.... Ja, överallt är det småkryp, hösslare och fräkniga typer  som kysser och kramar varandra.
4) Ordkonsttrollet knyter vårrosetter på nästan allt hon ser(se upp med era näsor)Jag har för tillfället en stor röd rosett på nosen....
5) En tulpankör hade konsert och sjöng country-sånger på torget
6) Solen är tillbaka och med den ljuset i dockhuset
7) Mina ben hålls inte stilla de vill bara håppa, håppa och håppa!

Har du hittat några vårtecken?

Inga kommentarer: