HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 2 juli 2017

det föll ett fall framför näsan på mig

Idag har jag varit på upptäcksfärd litet mellan bokhyllorna.
Jag har sökt efter en ledtråd. Du vet en sån där som får din nyfikenhet
att vakna. Slog upp på måfå en sida i en bok och lät mitt finger
dyka ner och landa på textraden. Så här stod det:

" Egendomligt nog har den blivit min styrka, eftersom den påminner mig om
att jag inte längre kan förlora mig i fantasifulla drömmar om jag vill överleva."

Vem är den??!! Tänkte jag genast och mina ögonfransar fladdrade av nyfikenhet.
Stackars melankoliska fröken Fräcknerska, tänkte jag sen. Hon råkar jämt och
ständigt ut i blåsväder. Och hon som lever på sina drömmar. Detta kommer att vrida musten
ur henne. Men hon talar om denna "den" som en styrka....
Jag förstår nog ingenting...
Detta måste utforskas och undersökas. Ett fall för Håppan, jippi!!!

Inga kommentarer: