HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 9 juli 2017

Fallet får hjälp ovanifrån

I samma stund rösten skrek STOP! STILLA! började det blixtra
runtomkring oss. Vi blev alldeles bländade och med ens var tystnaden
fylld av tiotals röster som skrek uppmaningar från höger och vänster, framifrån
och bakifrån, ovanifrån och nerifrån...
- Se hit!
-Le!
-Säg ostkaka!
-Just så där.. STILLA!!!
-Bara en till
Vi hade blivit utsatta för en paparazzi- attack!!!
Fröken Fräcknerska såg svimfärdig ut.
Herr Nilblås ögon var uppspärrade som på ett efterjagat villebråd
och hans ansiktsfärg höll på att övergå till lakansvit.
Jag förstod genast att goda råd var dyra!
Och då på minuten sekunden före undergången kom
räddningen....den mest sagolika, som man aldrig kunnat
föreställa sig...
Plötsligt hör jag Håppelins röst som ropar på mig.
Först tror jag att jag hör syner men hennes röst ropar
enträget på mig.
Jag tittar upp och där ser jag min räddande ängel!
Håppelin i en luftballong rakt ovanför oss!!!

Inga kommentarer: