HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 17 juli 2017

packa Håppans ryggsäck, resdag 2

Vi lämnade Sköldpadds- Madmoiselle Meeri bakom oss
fortfarande med den lyxiga OSTPANNKAKAN skvalpande i våra magar.
Vi flög vidare över oceanen som jag ansåg började kännas oändlig. Men Flygar-Felix
sade att han hade rätt kompasskänsla i magen och att vi borde nå land just passligt till lunch.
Under tiden passade jag på att gå igenom min ryggsäck och vad jag riktigt hade packat med mig.
Jag hittade följande i ryggsäcken:
- min borttappade adressbok!( vad bra nu kan jag skriva vykort från resan till Håppelin och  Ordkonsttrollet)
- min tandborste
- tändstickor
- simbyxor
- min röda skrivbok och en avtuggad pennstump
- någonting jag tror att är ett kalejdoskop
- en gammal rostig nyckel
- min fina randiga halsduk
- och förstås,  en liten ask med det allra hemligaste i
- brevet jag fick av Håppelin innan jag åkte ( hon sa att jag får öppna först sen? Hmm.. När är månne sen?!)
och till sist en påse knäckigt bröd

Tänk så klokt jag packat! Allt viktigt har jag kommit ihåg!
Jag hann inte tänka mer för nu skrek Flygar-Felix:
- Land i sikte!!!
Och där framför oss skönjade sig en stor grön ö ur havet!
Mitt på ön tyckte jag mig se silhuetten av ett stort slott!!!
Spännande!

Inga kommentarer: