HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 16 juli 2017

SEMÄSTERN börjar, resdag 1

Oj, OSTPANNKAKA, vad det kan vara gott!
Idag har vi ätit just det till morgonmål, jag
och min vän Flygar-Felix.
Igår kom han och hämtade mig som överenskommet,
prick fem.
Vår färd började!
Äntligen!
Vad jag har väntat på semäster...
Tänk nu om vi faktiskt får SE en MÄSTER!!??
Det ser vi nog båda mycket fram emot.
När vi flög över havet utan land i sikte filosoferade vi
i takt med den rosafärgade solnedgångshimlen om
denna MÄSTER...
Flygar-Felix tror bestämt att denna MÄSTER är en
sofistikerad ung gentleman som alltid snyter sig i tyg-
näsdukar och jämt går och tuggar tuggummi medan han
kläcker nya genialiska uppfinningar.
Jag måste säga att jag inte är riktigt lika säker på denna
MÄSTER....
Kanske han rentav är en giraff vars prickar smakar choklad
och att han därför går förklädd till en häxa i rädsla av att
bli uppäten...
Vem vet...?
Kanske det ännu klarnar för oss under denna resa!!!

Men tillbaka till OSTPANNKAKAN!!!
Vi flög alltså in i solnedgången och började känns oss en
aning trötta. Just då spanade vi in en flotte som guppade
nedan om oss i havet!!
- Jag tror jag ser ett hotell, skrek Flygar-Felix, och dök ner.
Vi landade på något som antagligen var en skorsten på det lilla
röda huset som stod mitt i.
Det hördes ett skrammel och så gick en liten gul dörr upp och
vi kikade in i ett par vänliga ögon!
Sköldpadds-Madmoiselle Meeri hälsade oss varmt välkomna!
Guppande i hennes mysiga hotell sov vi som små sillar i ett
vattenämbare hela långa natten och på morgonen bjöd Meeri
oss på den mest lyxiga OSTPANNKAKAN!!!!

Inga kommentarer: