HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 22 juli 2017

tvivel och pånyttfödelse, resdag 5

FRÅGAN..
Jag vet. Ganska knäppt...men SVARET var inte knäppt kan jag berätta.

Efter det har det gått ett par dar på spa.
Vi har badat i salta källor och blivit masserade av Flygar-Felix bastanta moster Färdininna som inte har varit rädd för att ta i för hårt. Dag 1, trodde jag att jag skulle förgå. Dag 2, idag, känner jag mig plötsligt som en ny Håppa! Redo för nya utmaningar och äventyr. Jag tror att Flygar-Felix känner det samma. Vi hamnade litet i en svacka efter besöket på Ön för den som söker. Jag tror att vi blev litet besvikna när det gick upp för oss att det inte skulle bli så lätt för oss. Att ingenting kommer att komma färdigt serverat på silverbricka åt oss...
Men,
SVARET som vishetens källa gav oss var:

" 1 plus 1 är lika med 1så länge illusionen lever och mår bra. Kom ihåg att tro på den och ni är alltid framme på rätt plats och finner alltid svar på era frågor. Ta inte livet för allvarlig utan bara lev och livet kommer till er. Och kom ihåg att det är färden som är upplevelsen, inte målet. "

Inga kommentarer: