HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 3 juli 2017

fallet faller djupare

Nu har jag kommit ett klacksteg närmare den nakna sanningen,
det stora avslöjandet eller den häpnadsväckande upptäckten-
Kalla det vad du vill! Men jag är väldigt ivrig!
Ni förstår, fröken Fräcknerska har blivit bländad av Herr Nilblå.
Ja precis som av solens strålar. Hon kan inte tänka klart längre.
Och hur kom jag Herr Nilblå på spåren? Jo, han avslöjade sig själv.
Han, den drummeln skrev i gästboken!
Och melankoliska fröken Fräcknerska tror att hon har fått en hemlig beundrare.
Hon är så orolig, för hon tror att det har satts höga förväntningar på henne och
därför har hon gått i baklås. Stackaren. Hon vågade inte eller vägrade se mig för
nån timme sen när jag tittade in under hennes parasoll.
Hennes blick var som drabbad av tusen frågetecken när hon blickade ut i intet och upprepade:
- Vad menar ni Herr Nilblå, kan ni inte säga mig vad ni menar.....

Inga kommentarer: